W grudniu firmowe skrzynki pocztowe, zarówno tradycyjne, jak i e-mailowe zapełniają się wiadomościami z życzeniami świątecznymi. Jak wśród powodzi okolicznościowej korespondencji wyróżnić swoją firmową kartę świąteczną? Najlepiej postawić na ciekawy i indywidualny projekt, który na pierwszy rzut oka obdarowanej osobie pozwoli się domyślić, czym zajmuje się nasza firma. Inspiracji warto poszukać w naszym wyborze 5 najciekawszych świątecznych kartek firmowych.

Tradycja wysyłania kartek świątecznych, sięgająca 1843 roku, dotyczyła najczęściej relacji rodzinnych czy przyjacielskich. Na przełomie XX i XXI wieku popularne stało się jednak składanie życzeń bożonarodzeniowych również klientom, kontrahentom i pracownikom za pośrednictwem firmowych kartek świątecznych. O ile przed laty przeważnie wysyłano gotowe pocztówki ze świąteczną grafiką, dziś przedsiębiorstwa stawiają na indywidualne projekty, które przykują uwagę adresata. Projekt idealnej firmowej kartki powinien budzić zaskoczenie i łączyć w sobie motywy bożonarodzeniowe z elementami wizualizacji graficznej firmy. Poniżej przedstawiamy najciekawsze przykłady dobrze zaprojektowanych świątecznych kartek firmowych.

Gra słowna

https://www.behance.net/Michaela_Hell]

Ta kartka odzwierciedla trendy, które panują w projektowaniu graficznym od pewnego czasu. Jest tu zarówno karton imitujący kolorem i fakturą ekologiczny papier z makulatury, jak również opieranie się wyłącznie na fontach, zamiast na grafice. Przygotowany przez Michaelę Hell projekt firmowej kartki świątecznej dla firmy ImmoWelt w sprytny sposób przemyca nie tylko logo (umieszczone w lewym, górnym rogu), ale także przykuwa wzrok umieszczoną centralnie nazwą przedsiębiorstwa, wokół którego znajdują się życzenia świąteczne w językach używanych przez kontrahentów firmy. Doskonały w swojej prostocie pomysł!

Prosty graficzny przekaz

Ta propozycja przypadnie do gustu zwłaszcza miłośnikom minimalizmu i… majsterkowania. Firmowa kartka świąteczna stworzona przez Elizę Woo dla Anthem Properties zajmującej się zarządzeniem nieruchomościami bez ogródek mówi odbiorcy, jaki profil działalności reprezentuje firma. Jasne tło, użycie kolorów zupełnie niekojarzących się z Bożym Narodzeniem i stworzenie kształtu choinki z symboli związanych z budownictwem i remontami – czy to mogło się udać? Zdecydowanie tak – to doskonały przykład, jak niesztampowe mogą być firmowe kartki z życzeniami świątecznymi.

Życzenia w 3D

https://www.deviantart.com/yienkeat]

To idealny przykład projektu firmowej kartki świątecznej, który się nie starzeje i nie wychodzi z mody. Chociaż powstał on przed niemal dekadą na zamówienie azjatyckiej firmy Krakatua z branży IT, równie dobrze można by go wykorzystać współcześnie. Jasne barwy, niewielkie logo firmy i prosty, chociaż niebanalny pomysł na wykorzystanie świątecznego, ale niezwiązanego z religią symbolu choinki. Możliwość samodzielnego stworzenia stojącej ozdoby na biurko sprawia, że kartka ta jest dokładnie tym, czego szukają miłośnicy prostoty i użyteczności. To doskonały projekt dla firmy z branży np. informatycznej czy technologicznej. Podoba Ci się ten pomysł? Zobacz koniecznie ten projekt.

Rażące pomysłowością

studio ATIPUS: https://www.atipus.com/]

To firmowa karta świąteczna, której nie da się zapomnieć. Przygotowana przez barcelońskie studio graficzne Atipus dla sieci GHB, czyli Gremi d’hotels de Barcelona, przekazuje odbiorcy nie tylko życzenia, ale także może być wykorzystana jako… latarenka. Wykonana z kartonu kartka składa się, tworząc graniastosłup o podstawie trójkąta. W jej centralnej części laserowo wycięto choinkę stworzoną z ikon związanych z podróżowaniem. Przez otwory wydostaje się zielona poświata, którą emituje tzw. glow stick, czyli niewielkie źródło światła chemicznego. 10 na 10 punktów za inwencję i wykorzystanie rażącego światła będącego efektem reakcji chemicznej!

Zabawa grafiką

https://www.behance.net/lisaschneller]

Czasy, kiedy firmowe kartki świąteczne były najczęściej symbolem kiczu i łączyły w sobie mocne kolory, masę elementów świątecznych, złocenia, brokat i ozdobne szeryfowe fonty, na szczęście są już za nami. Współcześnie, zgodnie z obowiązującymi trendami w projektowaniu graficznym, częściej stawia się na pomysł, aby uniknąć przerostu formy nad treścią. Przykładem, gdzie niewielkim nakładem pracy i pieniędzy można uzyskać naprawdę ciekawy efekt, jest firmowa kartka świąteczna stworzona przez Lisę Schneller. Ponownie w centrum jest choinka, która jednak – gdy przyjrzeć się bliżej – jest częścią wykresu kołowego (obrazującego tort) podpowiadającego, że w okresie świąt po równo życzymy odbiorcy życzeń m.in. miłości, radości, pokoju i czasu z rodziną. Niezwykle kreatywny pomysł!

Chcesz stworzyć zindywidualizowaną firmową kartę świąteczną? Szukasz błyskotliwych projektów i doskonałej jakości druku? Skontaktuj się z nami – pomożemy Ci stworzyć profesjonalną kartkę z życzeniami od firmy oraz dobierzemy do niej pasującą elegancką kopertę z logo Twojej firmy.