FAQ, czyli najczęstsze pytania klientów drukarni 

Wybór odpowiedniego formatu czy papieru do notesów lub kalendarzy, a także np. liczby egzemplarzy dla części klientów jest tzw. bułką z masłem. Dla innych może być jednak nie lada wyzwaniem, które rodzi mnóstwo wątpliwości. W takiej sytuacji najlepiej szukać pomocy u źródła, czyli w drukarni. Przedstawiamy odpowiedzi na pytania, które klienci zadają najczęściej naszym handlowcom.

Czy robicie projekty graficzne?

Doskonale wiemy o tym, że nie każda firma ma dział marketingu i pracującego dla niej grafika. Takim klientom oferujemy pomoc naszego działu kreatywnego. Nasi specjaliści najpierw badają ich oczekiwania, np. w kwestii stylu, a następnie z dostarczonych materiałów (logotypów, zdjęć i tekstów) przygotują przykładowe projekty graficzne notesów, kalendarzy i innych produktów. Gotowe propozycje przesyłane są klientowi do akceptacji, dlatego nie ma ryzyka, że projekt będzie niezgodny z jego wizją.

„Nie wiem, czego chcę, ale bardzo mi na tym zależy”

Jest to częsta formułka, która pada pod adresem naszych handlowców. Co zrobić w sytuacji, kiedy klient tak naprawdę nie wie czego chce? Z pewnością nie można się poddać. Takich klientów najpierw zapoznajemy z naszą ofertą, np. przekazując im przykładowe wzory produktów (patrz niżej). Wskazujemy im również zalety konkretnych rozwiązań i doradzamy w wyborze materiałów (np. gramatury papieru) czy uszlachetnień, które najlepiej sprawdzą się podczas użytkowania wybranego przez klienta modelu notesu czy kalendarza.

Czy wykonujecie notesy i kalendarze w niestandardowych formatach lub materiałach?

Odpowiedź jest prosta – oczywiście, że tak. Na naszej stronie internetowej prezentujemy jedynie najbardziej popularne modele kalendarzy i notesów. Nie oznacza to jednak, że są one jedyną opcją. Na życzenie klienta możemy stworzyć kalendarze i notesy w indywidualnie ustalonych formatach, na niestandardowych materiałach i z wybranymi uszlachetnieniami. Nasze możliwości ograniczają jedynie zdolności technologiczne maszyn stosowanych w drukarni, ale o tym najlepiej poinformują klientów nasi specjaliści z działu handlowego.

Jakie dane należy umieścić w zapytaniu niestandardowym?

Klient zainteresowany nietypowym zamówieniem, powinien zwrócić się do nas z zapytaniem mailowym (biuro@fkd.pl). W takiej sytuacji najlepiej zawczasu przygotować sobie informacje, które ułatwią proces wyceny. Nasi handlowcy z pewnością będą prosili o podanie takich danych jak: rodzaj produktu (np. kalendarz lub notes), format, nakład, kolorystyka wnętrza i okładki, rodzaj papieru i jego gramatura oraz sposób uszlachetnień okładki. W wiadomości warto zawrzeć również uwagi własne jeśli się pojawią. Osoby, które nie wiedzą, jaki papier czy wykończenie okładki będą najlepsze w ich projektach, podczas rozmowy uzyskają fachowe wsparcie w wyborze.

Czy mogę otrzymać wzór notesu, kalendarza?

Większość osób zanim złoży zamówienie, chce dotknąć i zobaczyć to, co ma zamiar kupić. To dla nas zupełnie naturalne, dlatego – gdy klient wyrazi takie życzenie – chętnie pokazujemy klientom wzory druku z naszych dotychczasowych realizacji. Najczęściej w tym celu spotykamy się z klientami osobiście lub paczkę z naszymi notesami czy kalendarzami dostarczamy im w inny sposób (np. przesyłką pocztową czy kurierską).

Czy mogę zamówić jedną sztukę notesu, kalendarza?

Niestety jest to niemożliwe. Dla większości produktów w naszej ofercie minimalne zamówienie to 100 sztuk. Liczba ta jest tzw. minimum produkcyjnym, przy którym koszt pojedynczego produktu jest opłacalny dla klienta. Sugerowany natomiast nakład ekonomiczny to minimum 500 lub 1000  szt.

Czy mogę otrzymać cennik?

Wycenę każdego zamówienia nasi specjaliści z działu handlowego, a zarazem opiekunowie klienta, przygotowują indywidualnie dla konkretnego zapytania. Ze względu na fakt, że w poligrafii na ostateczną cenę produktu wpływa wiele czynników (np. rodzaj użytego do druku papieru, ilość kolorów druku, typ wybranego uszlachetnienia czy sposób pakowania), nie posiadamy gotowego cennika.

Jak przygotować pliki do druku?

Pomimo stosowania takich samych technologii, zdarza się, że różne drukarnie mogą mieć specyficzne oczekiwania względem przesyłanego im do druku pliku. By uniknąć niepotrzebnego wydłużania realizacji zlecenia czy konieczności wykonywania poprawek, zalecamy zapoznanie się naszymi szczegółowymi wytycznymi dla grafików. Wszystkie potrzebne informacje znaleźć można pod tym linkiem.

Czy dacie radę wydrukować zlecenie „na wczoraj”?

Chociaż bardzo byśmy chcieli, jest to niemożliwe 😉 Z pewnością nasi klienci mogą jednak liczyć na jak najszybsze realizowanie ich zleceń, biorąc pod uwagę to, że termin realizacji zamówienia zależy od kilku czynników. Wydłużenie lub skrócenie czasu oczekiwania zależy bowiem od wielkości nakład zamówienia, stopnia skomplikowania produkcji (np. ze względu na wybór wielu uszlachetnień). Duży wpływ na szybkość zakończenia produkcji ma również nasz wewnętrzny harmonogram prac. Czas realizacji liczymy od momentu ostatecznej akceptacji wszystkich materiałów do druku, czyli plików z projektami graficznymi, a termin ustalamy zawsze indywidualnie.

Masz więcej pytań, skontaktuj się z nami. Hanna Lubińska oraz Patryk Rękoś z naszego działu handlowego z pewnością rozwieją wszystkie Twoje wątpliwości i pomogą Ci złożyć zamówienie.