Chociaż do świąt wielkanocnych zostało jeszcze trochę czasu, już teraz warto zastanowić się, jak powinna wyglądać idealna biznesowa kartka z życzeniami. Nie – wcale nie musi być nudna, przewidywalna i… tandetna. Zobacz 5 zasad, dzięki którym Twój firmowy projekt będzie nowatorski, kreatywny i przyciągający oko.

1. Postaw na „inny” kolor!

Wielkanoc kojarzy nam się z mocnymi barwami takimi jak żółć (na kartkach przeważnie królują kurczaczki), zieleń (świeże kiełki zbóż i trawa), czerwień i róż (pisanki). Chcąc się wyróżnić, wybierz projekty w stonowanych pastelowych, ale niezbyt przesłodzonych odcieniach tych barw. Pamiętaj jednak, że w przypadku pasteli od dobrego projektu do kiczu jest tylko mały krok. Zleć więc wykonanie wzoru i kolorystyki kartki profesjonaliście, a nie ludziom z działu marketingu.

Nie jesteś fanem pastelowych odcieni? Nic straconego – do swoich kartek wykorzystaj kolor roku według Pantone, tzn. Ultra Violet. Mocny fiolet doskonale będzie współgrał z jaśniejszymi odcieniami fioletu oraz z „przykurzonymi”, niezbyt wyrazistymi odcieniami kolorów takich jak pomarańcz, beż i zieleń (zwłaszcza oliwkowa).

2. Dodaj projektowi błysku

Atrakcyjność kartki firmowej można podwyższyć, dodając błysku jego poszczególnym elementom (np. napisowi czy głównej grafice). Jak uzyskać taki efekt? Najprościej, przez zastosowanie uszlachetnienia hot-stamping, czyli termodruku. Złote elementy doskonale sprawdzą się w projektach o ciepłych pastelowych barwach, a srebrne w tych o chłodnych odcieniach.

Drugim sposobem jest zastosowanie w tych miejscach wybiórczego lakieru UV, który sprawi, że będą one lśnić. Idealnie wygląda to zwłaszcza na tle całej kartki powleczonej „satynową” folią soft-touch, która daje w dotyku bardzo ciekawy skórzany efekt (dlatego nazywana jest też folią „skin”).

3. Zostaw w spokoju króliki

Króliczki i kurczaczki to ulubione motywy polskich kartek świątecznych zaraz obok motywów stricte religijnych, takich jak postać zmartwychwstałego Chrystusa. Chcesz uniknąć nawiązywania do wiary lub masz dość kiczowatych obrazków rodem z lat 90.? Jako główny motyw wykorzystaj ciekawą typografię (np. życzenia w kilku językach, napisane różnymi fontami ułożone na kształt pisanki) lub motywy neutralne (np. tulipany, żonkile).

4. Zachowaj umiar

Święta wielkanocne kojarzą nam się z budzącą się do życia przyrodą i feerią barw. Nie warto jednak w małym projekcie kartki świątecznej zwierać wszystkich motywów świątecznych i typowo wiosennych kolorów. Tu trzeba kierować się zasadą – im mniej, tym lepiej. Pamiętaj, że w biznesie lepiej odbierane są projekty z jednym dominującym elementem graficznym, niewielkim logotypem Twojej firmy i tzw. „wolnym” tłem, niż kartki z tysiącem elementów, wzorów i barw.

5. Pamiętaj o jakości

Tajemnicą poliszynela jest, że klienci czy kontrahenci ZAWSZE porównują jakość materiałów marketingowych firm z jakością produktów i usług przez nie oferowanych. Chcesz, aby traktowano Twoją firmę poważnie? Postaw na najlepszej jakości druk oraz papier. Nie zapomnij również, że sama kartka to nie wszystko – jeżeli ktoś otrzyma ją w standardowej, nudnej kopercie, cały wysiłek pójdzie na marne. By tego uniknąć, elegancką kartkę zapakuj w specjalnie stworzoną dla Twojej firmy kopertę z logotypem i wzorem nawiązującym do projektu kartki wielkanocnej.

Potrzebujesz pomocy przy stworzeniu projektu? Chcesz złożyć zamówienie? Masz pytania dotyczące druku kartek świątecznych? Skontaktuj się z nami.