Kalendarz jaki jest każdy widzi? Nic bardziej mylnego – ścienne, stojące czy książkowe powinny nie tylko być użyteczne, ale także estetyczne i ciekawie zaprojektowane. W końcu spędzimy w ich towarzystwie cały rok! Jakie trendy w projektowaniu kalendarzy obowiązywać będą przez kolejne miesiące?

Na rynku dostępnych jest wiele kalendarzy – drukowanych na lepszej i gorszej jakości papierze, z mniej lub bardziej zachęcającą grafiką, wymyślnych i zupełnie prostych w formie. Który wybrać? Najlepiej taki, który łączy w sobie świetne wykonanie z dobrym designem opartym na wiedzy dotyczącej najnowszych trendów. Zobacz, jak wyglądają najciekawsze propozycje kalendarzy na przyszły rok przygotowane przez projektantów z całego świata i… zgłoś się do nas, gdyż doskonale wiemy, co w branży piszczy.

Kolor!

Przez ostatnie lata w projektowaniu graficznym dominowały szarości, czernie i biel. Barwy te nadal są modne (zobacz punkt „Ultraminimalizm”), ale niejako dla przeciwwagi coraz mocniej do głosu dochodzi trend związany z wykorzystywaniem mocnych, odważnych kolorów. 2018 rok kojarzyć nam się powinien zatem głównie z printem w multikolorze lub z wykorzystaniem jednej, naprawdę wyrazistej barwy w połączeniu z bielą. Nikt nie oderwie wzroku od takich projektów!

Zabawa typografią

W przyszłym roku – bez posądzania o brak gustu – będzie można pozwolić sobie na odrobinę szaleństwa przy projektowaniu materiałów firmowych. Kto powiedział, że użytkowy produkt nie może być jednocześnie arcydziełem? Oczywiście nadal obowiązuje zasada umiaru – dwa, maksymalnie trzy, różne fonty w jednym projekcie wystarczą. Modne są zwłaszcza te geometryczne, naśladujące pismo odręczne oraz ślad pędzla.

Docenione rysunki

Masz dość grafiki tworzonej przy użyciu programów graficznych? Niestety jeszcze nie pora na całkowite odrzucenie zdobyczy cywilizacji, ale jest trend, który na pewno przypadnie Ci do gustu. Wielu projektantów wieszczy bowiem, że w przyszłym roku chętniej będziemy sięgać w projektowaniu do odręcznych rysunków, albo chociaż ilustracji, które przypominają te stworzone ludzką ręką przy pomocy tradycyjnych technik. Doskonale widać to w propozycjach kalendarzy na przyszły rok.

Powrót wzorów

Skoro projekty przyszłorocznych kalendarzy pełne są mocnych kolorów i rysunków, nie może zabraknąć także wzorów. Nadal bardzo modne są zwłaszcza te nawiązujące do natury. Ciekawie prezentują się drukowane kalendarze z okładkami imitującymi strukturę marmuru oraz te pokryte bujną roślinnością, głównie egzotyczną, np. liśćmi drzew bananowych czy monstery. Trend ten wykracza poza print, bowiem wzory te dominują również w przyszłorocznych przewidywaniach dotyczących urządzania wnętrz. To typ dla tych, którzy zawsze wiedzą, co jest modne.

Retro szyk

Obłożone tkaniną twarde okładki, szyte grzbiety, pastelowe, nieco przybrudzone barwy ilustracji – tak pokrótce można by opisać kalendarze książkowe inspirowane introligatorskim kunsztem sprzed lat. Dziś w każdej branży obserwuje się powrót klientów do droższych, ale za to lepszych jakościowo produktów. Dzięki zwiększonemu zainteresowaniu asortymentem z grupy premium, designerzy coraz chętniej wracają do złoceń, wytłoczeń oraz wyszukanych materiałów. Trend ten dotyczy również kalendarzy ściennych czy biurkowych – w ich przypadku objawiając się pastelową kolorystyką i stylizowanymi na lata 50.-60. rysunkami.

Skandynawski ultraminimalizm

Po minimalizmie przyszła pora na ultraminimalizm – całkowite ogołocenie i uproszenie projektów graficznych. To wybór dla tych, którzy stawiają na doskonałe, niczym niezakłócone projekty. Standardowo wykorzystuje się w nowych projektach biel, czerń i szarości (oraz złoto), ale dużą wagę przykłada się do typografii (im mniej tym lepiej) oraz elementów graficznych, a wręcz piktogramów, które powinny charakteryzować się cienkimi obrysami. Takie projekty na długo zapadają w pamięć!