Początek roku jest najlepszym momentem na wskazanie najważniejszych trendów, które będą obowiązywać w projektowaniu graficznym przez kolejnych dwanaście miesięcy. Większość z nich towarzyszyła nam już w minionym sezonie, nie brakuje jednak świeżego podejścia, dzięki któremu nowe projekty będą zaskakiwać między innymi układem, kolorem, grafikami czy fontami. Co będzie modne w 2019 roku?

Nasycone kolory

W ostatnich latach większość projektów graficznych, czy to cyfrowych, czy „papierowych”, realizowana była w barwach pastelowych (takich, jak przybrudzony róż, zgaszony błękit czy seledynowa zieleń), kolorach fluorescencyjnych bądź w barwach monochromatycznych (takich, jak czerń, biel, czasami wzbogacane o szarość lub odcienie metaliczne, np. złoto i mosiądz). W 2019 roku kolorystyka projektów graficznych ulegnie „zmiękczeniu”. Na topie będą – podobnie jak m.in. w modzie czy branży urządzania wnętrz – mocne, nasycone kolory ziemi nawiązujące do stylistyki retro. Oprócz brązów (w odcieniach karmelowym, kawy z mlekiem i czekolady), będą to zgaszone czerwienie, pomarańcze (zwłaszcza w odcieniach koralowym i terakotowym) oraz żółty (np. musztardowy).

https://www.behance.net/gallery/47334867/TerraCotta

Gradient

Przejście barwne, czyli gradient, towarzyszy projektantom od kilku sezonów, jednak jego korzenie sięgają lat 60. i 70. XX wieku. W 2019 roku tonalne przejścia kolorów wykorzystywane będą nieco inaczej niż dotychczas. Zamiast na całej grafice, gradient stosowany będzie głównie do urozmaicenia małych elementów graficznych. Wzorem wielkich marek, takich jak, np. Instagram, będą to przede wszystkim logotypy. Oprócz typowych trzy- czy czterobarwnych projektów gradientowych, w nadchodzących miesiącach popularność uzyskają gradienty duotone, czyli z zastosowaniem dwóch mocnych kolorów.

https://www.behance.net/gallery/73050779/Senja-Cosmetics

Autorskie grafiki

Podobnie jak w przypadku gradientu, trend ten trudno uznać za nowość i rewolucję w dziedzinie projektowania graficznego. Nadchodzący sezon z pewnością wypełniony będzie ponownie autorskimi rysunkami, grafikami czy malunkami, z tą jednak różnicą, że większy nacisk kłaść się będzie na techniki odręczne. Zamiast stosować do projektu wykonywane na zamówienie zdjęcia czy fotografie stockowe, lepiej zamieścić w nim stworzoną specjalnie w tym celu grafikę. Idealnie, jeżeli będzie na niej widać pociągnięcia pędzla, czy odręczny szkic. Taki krok sprawi, że projekt zyska indywidualny, nietuzinkowy charakter, a przez to będzie się wyróżniać. W 2019 roku szczególnie modne będą grafiki, obrazy czy rysunki stylizowane na lata 60. i 70.

https://www.behance.net/gallery/73191403/North-Farm-Rice

3D

W 2019 roku nie zabraknie niezwykle realistycznych projektów graficznych z efektem trójwymiarowości, który uzyskać można dzięki stałemu rozwojowi technologii. W 3D oglądać będziemy nie tylko stworzone trójwymiarowymi fontami napisy, ale także większe elementy projektu, takie jak np. całe grafiki. Będą one wyglądać, jakby odstawały od kartki czy monitora komputera. Tak dynamiczne rozwiązanie sprawdzi się zwłaszcza w przypadku ozdobnych kartek, grafik magazynowych, ale przede wszystkim projektów digitalowych, np. stron internetowych.

https://www.behance.net/gallery/72878825/We-Are-X

Układ asymetryczny

W 2019 roku odchodzić się będzie od klasycznych układów symetrycznych ze sztywnymi i przewidywalnymi siatkami. W następnych miesiącach większość odważnych designerów stawiać będzie na kreatywną asymetrię, dzięki której projekty będą bardziej dynamiczne i energetyczne. Zastosowanie nietypowej, rozproszonej kompozycji asymetrycznej sprawi, że projekt będzie intrygujący, a użytkownik strony internetowej (w przypadku projektów digitalowych) czy czytelnik (w przypadku projektów drukowanych) z zaciekawieniem zapozna się z treścią, którą chcemy mu przekazać.

https://www.behance.net/gallery/73214439/Thatre-des-Bouffes-Du-Nord-18-19

Bogata typografia

W zeszłym roku świat designu stawiał na dedykowane, zindywidualizowane fonty, które pomagały projektom w wyróżnieniu istotnych komunikatów bądź stanowiły ozdobną grafikę, jako integralna część wizualizacji. W 2019 roku typografia nadal będzie ozdobna, jednak zamiast tworzyć nowe fonty, sięgać się będzie po klasyczne rozwiązania. Na topie przez kolejne miesiące będą zwłaszcza stylizowane fonty szeryfowe z grupy tzw. Old Style Fonts. Ich zastosowanie w projekcie sprawi, że stanie się on bardziej elegancki oraz klasyczny.

https://www.behance.net/gallery/73158953/Edition-AVABAR-seaweed-herbarium

Chcesz, aby Twoje projekty kalendarzy firmowych czy notesów firmowych były zgodne z najnowszymi trendami? Skontaktuj się z nami. W naszych szeregach znajdują się bowiem zarówno świetni rzemieślnicy, jak również zorientowani w nowościach artyści.