Jak dopasować opakowanie do klienta? Cz. 1

W marketingu sprawdzają się stare ludowe mądrości – „jak Cię widzą, tak Cię piszą” i „co z oczu, to z serca”. Dotyczy to zwłaszcza opakowań produktów. Dlaczego? Kartonik z nadrukiem to pierwsze, co wpływa na wybór i ocenę produktu przez potencjalnego klienta. To on „sprzedaje”, gdy kupujący nie może zdecydować się między kilkoma produktami różnych marek! Jak sprawić, aby konkretni klienci kupowali Twoje produkty? Podpowiadamy!

W działaniach marketingowych osoby potencjalnie zainteresowane kupnem produktu określa się mianem grupy docelowej. Zanim przystąpi się do projektowania jego szaty graficznej, w tym opakowania papierowego/kartonowego, trzeba więc określić, do kogo ma ono „trafiać”. Tzw. komunikacja produktu powinna być również dopasowana do branży i charakteru marki (np. luksusowa, masowa).

Mówiąc prościej, kształt pudełka, typ papieru, z którego jest wykonane opakowanie, a także kolorystyka i styl nadruku na kartoniku powinny odpowiadać gustom Twoich klientów i ze sobą współgrać. Poniżej znajdziesz najczęściej stosowane rozwiązania w przypadku kartonowych opakowań z nadrukiem dla klientów z trzech istotnych grup docelowych.

Ekoopakowania dla zatroskanych o środowisko naturalne

Sprzedajesz produkty, które mają przypaść do gustu miłośnikom ekologii? Zadbaj o to, aby na pierwszy rzut oka Twoje opakowania dawały jasny komunikat – „jesteśmy ekologiczne tak jak to, co znajdziesz w środku”. Jak to zrobić? Przede wszystkim wybierz kartonik/pudełko produktowe wykonane z papieru ekologicznego (z makulatury lub z drewna z certyfikowanych upraw). W naszej ofercie znajdziesz ekologiczne pudełka produktowe z papieru ECO w kolorze brązowym lub białym.

Zadrukuj je grafiką inspirowaną naturą, np. modnym wzorem florystycznym. Jeśli Twój produkt ma certyfikaty eko, nie zapomnij o umieszczeniu ich symboli w widocznym miejscu! Przez grafików do opakowań ekologicznych najczęściej wybierane są barwy zaczerpnięte z natury. Są to różne odcienie zieleni, niebieskiego, beżu, brązu, ciepłe biele. Zadbaj też, aby opakowanie eko było naprawdę, a nie tylko z nazwy ekologiczne. U nas wykonujemy je bez użycia folii poligraficznych i środków szkodliwych dla środowiska.

Eleganckie kartoniki dla poszukujących luksusu

Sprzedajesz produkty z segmentu premium? Chcesz trafić do klientów, którzy sięgną po marki luksusowe? Najczęściej w takiej sytuacji stosuje się pudełka produktowe z wysokiej jakości papieru o odpowiedniej sztywności (gramaturze). Mogą one być w całości zadrukowane na ciemno, np. czarno, granatowo, szmaragdowo, z uszlachetnieniami w kolorze złota, mosiądzu, srebra. Z drugiej strony coraz częściej w segmencie premium stosowane są jasne barwy takie jak pudrowy róż, beż, szałwiowa zieleń, zszarzały niebieski czy nienasycony kolor łososiowy. Kolory te również chętnie łączone są z drobnymi elementami w różnych odcieniach złota.

Często graficy projektujący luksusowe czy eleganckie kartoniki produktowe sięgają po nietypowe rozwiązania. One podkreślą zdecydowanie lepiej ekskluzywny charakter produktu niż wszystkie zapewnienia w reklamach. Co wybierane jest najczęściej? W luksusowych opakowaniach produktów stosuje się np. tłoczenia logotypu, napisów, a nawet minimalistycznej grafiki. Elementy te mogą być także pokryte dodatkowo punktowym lakierem UV, który je dodatkowo podkreśli i uwypukli. Chcesz nadać opakowaniu produktu eleganckiego charakteru? Papier, z którego wykonany jest kartonik produktowy, można pokryć folią matową lub satynową. Nie tylko ozdobi ona pudełko, ale też dodatkowo je wzmocni i ochroni przed działaniem wilgoci.

Pudełka z dynamicznym nadrukiem dla aktywnych

Jeśli oferujesz produkty z branży sportowej dla osób aktywnych fizycznie, mamy kilka podpowiedzi dotyczących wyglądu ich opakowań. Graficy przeważnie stosują niezwykle dynamiczne projekty na kartonikach. Mogą to być zdjęcia osób uprawiających konkretną dyscyplinę sportu, jak również projekty zupełnie abstrakcyjne. W tym drugim przypadku stosowane są przeważnie elementy takie jak linie i podłużne „mazy”, które kojarzą się z ruchem i aktywnością.

Kolorystyka kartoników na produkty z kategorii sport/turystyka/aktywność fizyczna przeważnie łączy ciemne tło z nasyconymi, intensywnymi kolorami. Są to najczęściej kojarzące się z dynamiką i radością kolory takie jak: żółty, zielony, czerwony, fioletowy, niebieski, pomarańczowy. W produktach skierowanych głównie do kobiet (np. z kategorii joga/pilates/nordic walking) zdarzają się także tonacje jasne, np. białe tło, w połączeniu z kolorami takimi jak szałwiowa zieleń, przybrudzony róż, jasny niebieski.

Zależy Ci na opakowaniu z nadrukiem, który zachęci do zakupu? Zleć nam przygotowanie „skrojonego na miarę” kartonika z indywidualnym projektem graficznym. Wiemy, czego szukają Twoi klienci!

Skontaktuj się z nami!