Trendy w projektowaniu graficznym 2022

Dlaczego indywidualny projekt graficzny jest tak ważny? Pozwala spersonalizować produkt przez wybór kolorów, wzorów i kształtów pasujących do Twojej marki. Taki firmowy kalendarz czy notes zdecydowanie bardziej zapada w pamięć obdarowanych osób. Chcesz zamówić kalendarze na 2022 rok? Sprawdź najnowsze trendy w projektowaniu graficznym. W nadchodzących miesiącach będzie m.in. ekologicznie, nostalgicznie oraz geometrycznie.

Ekologicznie – trendy graficzne 2022

W 2022 roku popularne będzie wykorzystywanie w druku surowców z recyklingu, np. papieru makulaturowego. Ograniczeniu w przypadku ekologicznych projektów ulegnie stosowanie w druku folii uszlachetniających z tworzywa sztucznego. Swoje pięć minut będą więc miały wchodzące na rynek drukarskie folie biodegradowalne. Pamiętaj, że klienci są wyczuleni na produkty niby-ekologiczne, a więc greenwashing. Nie wystarczy użyć brązowego papieru i kolorystyki nawiązującej do natury. Najlepiej w projektach sięgać po certyfikowane papiery ekologiczne i atramenty na bazie wody. Ważne jest też, aby projekt wywierał silny efekt wizualny.

Art déco – trendy w projektowaniu graficznym 2022

2022 rok w projektowaniu graficznym stać będzie nie tylko pod znakiem fluorescencyjnych kolorów rodem z lat 90. XX wieku i fantazyjnych fontów. Wielu projektantów zaliczy powrót do przeszłości, a konkretnie do lat 20.-30. XX wieku, gdy królowała stylistyka art déco. Ciemne barwy w zestawieniu ze złotymi dekorami, geometryczne wzory i proste, ale z pewnością nie minimalistyczne fonty to wyróżniki modnych druków w 2022 roku. Szczególnie chętnie będą sięgać po takie rozwiązania graficy tworzący wydruki dla prestiżowych marek, którym zależy na eleganckim i spokojnym, ale nie nudnym designie.

Geometria – trendy w grafice 2022

Są trendy, które trwają przez kilka lat, a nawet dekadę. Tak właśnie jest z wykorzystaniem figur geometrycznych w projektach graficznych. W 2022 roku możemy spodziewać się zdecydowanie częstszego wykorzystania kwadratów, kół, trójkątów i linii niż kiedykolwiek wcześniej. Nie tylko będą one stanowić główny punkt projektu, ale też uzupełnienie do zdjęcia czy napisów. Figury geometryczne sprawdzą się też w wydrukach jako znaczniki czy elementy dekoracyjne. Szczególnie modne jest wykorzystanie geometrycznych kształtów w różnych kolorach – zwłaszcza w intensywnych odcieniach.

Fonty z twistem – trendy graficzne w 2022 roku

Czasy minimalistycznych fontów minęły bezpowrotnie! W drugą dekadę XXI wieku wchodzimy w projektowaniu graficznym z przytupem. Projektanci chętnie sięgają nie tylko po nieco zapomniane w ostatnich latach fonty szeryfowe, ale też zupełnie nowo tworzone fonty „z twistem”. Czym się wyróżniają? Są to fonty o nietuzinkowym wyglądzie, często z zakręconymi liniami, bardzo dekoracyjne. Stosuje się głównie do haseł, a nie łamania całego tekstu książki czy katalogu. Zabiegiem, który będziemy obserwować w 2022 roku będzie z pewnością łączenie tych zwariowanych fontów z prostszymi formami nie tylko w jednym projekcie, ale też w jednym… słowie!

Lata 90. – grafika modna w 2022 roku

Stylistyka rodem z Tik-Toka, Instagrama i Facebooka zawita w 2022 roku w profesjonalnych projektach graficznych. W wydrukach i projektach tzw. digitalowych pojawią się nawiązania do designu lat 90. XX wieku, a konkretnie do projektów m.in. MTV. Mocne, nieraz fluorescencyjne kolory łączone będą z napisami m.in. w wyśmiewanym przez lata foncie Comic Sans. Projekty nawiązywać będą do estetyki memów przez celowe zastosowanie również nie najlepszej jakości zdjęć, trójwymiarowych napisów rodem z Painta. To powrót do początków reklamy internetowej i prasowej. Uwaga – tylko dla odważnych!

Druk riso – trendy w projektowaniu graficznym 2022

Kolejnym trendem w projektowaniu graficznym w 2022 roku, który sięgać będzie po dorobek minionych dekad XX wieku, jest druk riso. Aktualnie odtworzony będzie on cyfrowo, ale tradycyjnie była to technika powielania druku podobna do sitodruku, wypełniająca lukę między drukiem offsetowym i cyfrowym. Z jej pomocą uzyskiwało się nieco niedoskonały, nieprzewidywalny, ale żywy w barwach obraz o chropowatej teksturze. W 2022 roku stylistyka druku riso, a więc risograf, wykorzystywana będzie do tworzenia plakatów, kalendarzy, katalogów itp.